Žene koje kreiraju budućnost biznisa: Olivera Nikodijević, Slavica Radanović i Svetlana Vukelić – Apatinska pivara

Šta znaju žene o pivu i pivarstvu? U današnje vreme, reklo bi se - mnogo. Ponekada toliko da drugima prenose svoje znanje. To je jedan od razloga što top menadžment Apatinske pivare skoro polovinu čine žene. Složno sa kolegama, one su uspele da odgovore najvećim izazovima koje je kriza donela svima, i da sa zadovoljstvom zaključe: uspeli smo, pomogli drugima i sada sigurnim korakom nastavljamo da kreiramo svoju budućnost    

 

Olivera Nikodijević, direktorka marketinga za Srbiju i Crnu Goru

 

Gledajući reklame, može nam se učiniti da je pivo „muško piće“. Na koji način Apatinska pivara razbija taj stereotip?

Interesantno je da već godinama odogovaram na pitanje kako to žena može da bude direktor marketinga u pivarskoj industriji, kada je to muško piće. Moj odgovor je uvek - nije važan pol već znanje i iskustvo. Rekla bih da taj stereotip mi u Apatinskoj razbijamo na najbolji način time što je žena direktor marketinga, što pola menadžmenta naše kompanije u Srbiji i Crnoj Gori čine žene i što je mnogo mladih, pametnih i sposobnih žena na odgovornim funkcijama u kompaniji.

 

 

Šta je vas, kao ženu koja se bavi marketingom i brendovima, privuklo poslu u industriji koja se tradicionalno smatra „muškom“?

Privukla me je zapravo dinamika posla. Nema aktivnije, energičnije, kreativnije i lepše industrije od pivske. Tu se stalno nešto dešava i uvek se svodi na to kako biti bolji i kako prići potrošačima na pravi način. Tako da razumeju i zavole tvoje brendove. A brendovi, kao i ljudi, različiti su, svoji i lepi svaki na svoj način. Pravi je izazov i pravo zadovoljstvo naći način kako da se povežu ljudi i brendovi. U tome je čar. To je ta dinamika koja me pokreće kada je reč o pivu.

 

Slavica Radanović, direktorka finansija za Srbiju i Crnu Goru

 

S obzirom na to da je Apatinska pivara članica globalne pivarske kompanije i posluje i na međunarodnom tržištu, kako su iskustva sa saradnicima iz inostranstva uticala na vrednosti koje negujete u svom poslu?  

U Molson Coors-u se posebno vodi računa o inkluziji i poštovanju principa „Ljudi na prvom mestu“ kao i ostalih vrednosti koji suštinski garantuju svakom pojedincu ravnopravnost i poštovanje poslovne etike. Prednost rada kod ovakvih multinacionalnim kompanija je to što, iako smo svi različiti, delimo iste vrednosti i to nam to dodatno daje snagu. Bilo da radite za jedno ili više tržišta, u Češkoj ili Americi, Rumuniji ili Engleskoj, vrednosti su iste i za žene i za muškarce. Kada je reč o našim pivarama u Srbiji i Crnoj Gori, statistika je na našoj strani, i  kaže da imamo 43% žena u top menadžmentu. Mi smo ponosni na to.

 

 

Kako se lično zbog toga osećate, a kako vašu poziciju prihvata vaša okolina, naročito s obzirom da je reč o pivarstvu koje se tradicionalno smatra „muškim“ zanimanjem? 

 

Mislim da muškarce mogu da naučim mnogo o pivu i pivarstvu. I kada je reč o tržištu, potrošačima i cenovnim politikama ali i da im pokažem kako se idealno servira omiljeno pivo. Kada govorimo o toj temi, uvek sam spremna da razbijem predrasude. To moje kolege dobro znaju. Nažalost, u našem društvu ženama se ne daje uvek šansa da raspravljaju o tzv. muškim temama. Mi želimo da prevaziđemo te stereotipe.

 

 

Svetlana Vukelić, direktorka pravnih i korporativnih poslova za Srbiju i Crnu Goru

 

Koji su najveći izazovi sa kojima susrećete u poslovanju tokom krize izazvane pandemijom, a da li ste uspeli da ostvarite projekte na koje ste naročito ponosni?

 

Prvo što sam shvatila jeste da, koliko god vežbate za krizne situacije, nikada niste dovoljno spremni za ono što vas čeka. Pitanje je samo koliko brzo se možete prilagoditi novonastaloj situaciji, a zadatak sektora pravnih i korporativnih poslova jeste da se prilagođavanje sprovede na pravi način. Uspeli smo da sačuvamo naše zaposlene i proces proizvodnje. Brzo smo promenili način razmišljanja i planiranja, prilagodili se načinu rada koji ova pandemija nosi sa sobom, uključili smo i digitalni način rada kako bismo ostali u stalnom kontaktu sa našim kupcima, partnerima, kolegama. Pomogli smo kroz donacije zdravstvenom sistemu, našim kupcima, učestvovali u davanju predloga za prevazilaženje krize preko profesionalnih udruženja. Najveći izazov je i dalje neizvesnost vezana za ovu pandemiju. Digitalizacija bitnih procesa u okviru mog sektora je jedan od projekata koji smo realizovali i na koji sam ponosna, i srećom krenuli smo sa tim pre ove pandemije i završili taman na vreme da odgovorimo zahtevima ovog zahtevima ovog novog načina života.

 

 

Možete li, kao član top menadžementa, navesti koje vrednosti kompanije možete označiti i kao sopstvene, lične? 

 

Ponosni smo na naše vrednosti koje svi zajedno živimo na svim meridijanima gde su naše pivare. Pored toga što su nam ljudi na prvom mestu, težimo tome da postupamo odvažno i odlučno, vodimo se time da učimo svakoga dana ali volimo i da proslavimo zajedno. Sve vrednosti kompanije, samo zajedno, čine dobro jedinstvo i daju dobre rezultate. Imajući u vidu da sam pravnik po obrazovanju, još i direktor ovog sektora, ona vrednost koja mi je najbliža jeste preuzimanje odgovornosti. Druge savetujem kako da oni preuzmu odgovornost, a sebe učim da budem još odvažnija. Ponekada sam previše obazriva. Posao koji obavljam je toliko raznovrstan, da kada počne dan, često ne ide u pravcu u kom sam planirala i prilika je da se nešto novo čuje, nauči, da se o tome razmisli. Dobra organizacija i dobar tim - to je već pola gotovog posla. A izazova je toliko da vam je malo jedan poslovni život da sve segmente poslovanja upoznate u celosti.

 

Fotografije: Promo / Apatinska pivara

Izvor: Grazia.rs

Tagovi


KAMPANJA „KAD PIJEM, NE VOZIM“ NA ARSENAL FESTU
Posetioci Arsenal festa u Kragujevcu su, pored uživanja u raznovrsnom muzičkom programu, imali priliku i da se edukuju o važnosti odgovorne konzumacije alkohola i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola u okviru zanimljivih aktivacija koje je Apatinska pivara pripremila u okviru kampanje „Kad pijem, ne vozim“.
„KAD PIJEM, NE VOZIM“ NA SALONU AUTOMOBILA U BEOGRADU 2018.

Asocijacija automobilskih novinara Srbije i Apatinska pivara su sada već tradicionalno u okviru kampanje Kad pijem, ne vozim“, za sve posetioce  Međunarodnog sajma automobila "DDOR BG Car Show 06", pripremili aktivacije koje doprinose podizanju svesti vozača o važnosti odgovorne konzumacije alkohola i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola.

Kampanja „Kad pijem, ne vozim“ u Guči

Kampanja „Kad pijem, ne vozim“ u Guči

 

Apatinska pivara i ove godine podsećala vozače u Guči na odgovorno konzumiranje alkohola 

 

Guča, 14. avgust 2017. – Posetioci festivala u Guči imali su priliku da testiraju svoje motoričke sposobnosti kroz zanimljive aktivacije koje je Apatinska pivara pripremila u okviru kampanje „Kad pijem, ne vozim“, sa ciljem da podigne svest javnosti o važnosti odgovorne konzumacije i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola.

 

Ljubiteljima trube posebno su bile zanimljive aktivacije sa „pijanim naočarima“ - Mega Wire koji testira strpljenje, stabilnost i koordinaciju ruke vozača, nalaženje i otključavanje prave bravice , kao i tabla na kojoj su posetioci koristeći pijane naočare spajali saobraćajne znake.

 

Vozače je sačekao liflet na automobilima koji ih je pozivao kroz kratke vežbe testiraju svoje motoričke sposobnosti i da ukoliko su konzumirali alkohol sačekaju autobus, prošetaju, pozovu taksi ili prijatelja.

 

Kampanju „Kad pijem, ne vozim“ Apatinska pivara organizuje već desetu godinu zaredom u saradnji sa Upravom saobraćajne policije, MUP-a republike Srbije. U okviru kampanje, pivara svake godine MUP-u donira potrebne alkometre najsavremenije generacije. Do sada je donirano ukupno 95 alkometara, a tokom ove nedelje doniraće novih 10 alkometara kako bi pomogla još efikasnijem radu saobraćajne policije.

Pogledajte sve vesti