U Srbiji otvorena prva brana za odbranu od ambalažnog otpada

Sekopak postavlja nove standarde u očuvanju reka

Raška, 11. april 2017 – Kompanija Sekopak, lider u oblasti upravljanja reciklažnim ambalažnim otpadom, otvorila je danas prvu branu u Srbiji za odbranu od ambalažnog otpada u mestu Batnjik na reci Raška. Svečanom otvaranju brane prisustvovali su Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede i zaštite životne sredine u Vladi Republike Srbije, Kajl Rendolf Skat, ambasador SAD, Filip Pinington, ambasador Kanade, Ignjat Rakitić, predsednik Opštine Raška kao i predstavnici Sekopaka i Apatinske pivare.

 

Novootvorena mrežna brana služi za prikupljanje otpadne ambalaže iz rečnih tokova, čime se sprečava zagađenje reka.

 

„Sekopak sa svojim osnivačima treba da bude uzor svim ostalim kompanijima kada je u pitanju zaštita životne sredine. Ovo je pilot projekat ciju je važnost država prepoznala i ukoliko se potvrde dobri rezultati, a verujemo da hoće, u planu je da podržimo otvaranje ovakvih brana i na drugim rekama širom Srbije”, rekao je ministar poljoprivrede i zaštite životne sredine Branislav Nedimović.

 

Na ovaj način ambalažni otpad ne samo da neće teći niz reku, već će biti ponovo iskorišćen zahvaljujući reciklažnoj industriji. Brana po dizajnu i materijalima ne narušava rečni ekosistem, floru i faunu, a sastoji se iz elemenata izrađenih od visokokvalitetnog nerđajućeg čelika.

 

„Ovaj projekat je bitan za celu Srbiju, a važno je što je primenjen na teritoriji nekadašnje prve srpske države i što smo se ovde okupili na dan zaštite životne sredine. Reka Raška je jedna od najzagađenijih u Srbiji, naišli smo na razumevanje ministarstva i Sekopaka sa partnerima koji su donirali ovu branu. Narednih nekoliko meseci 40 ljudi će čistiti njene obale, posle čega će se čista ulivati u Ibar“, kaže Ignjat Rakitić, predsednik Opštine Raška.

 

Ovaj projekat vredan 100.000 evra finansirao je Sekopak, uz podršku partnera iz Apatinske pivare, kompanija Tetra Pak, Knjaz Miloš, Ball, CRH i  Opštine Raška.

 

„Zajednički rad i dugogodišnja saradnja Opštine Raška i kompanije Sekopak dovela je do ideje još više doprinesemo zaštiti životne sredine, a posebno naših reka. Ovo je projekat koji će postaviti nove standarde u očuvanju reka u Srbiji, a efekti i rezultati ovog pilot projekta biće polazna osnova za postavljanje novih brana. U svetu postoji više primena ovakvih rešenja. Ono što je karakteristično za ovaj projekat jeste da smo zbog relativno užeg rečnog toka, mogli primeniti materijale koji su 100% ekološki“, izjavila je Violeta Belanović Kokir, direktorka Sekopaka.

 

Sekopak je u proteklih sedam godina zahvaljujući partnerima i sakupljačkoj mreži prikupio i predao na reciklažu više od 60.000 tona ambalažnog otpada.

KAMPANJA „KAD PIJEM, NE VOZIM“ NA ARSENAL FESTU
Posetioci Arsenal festa u Kragujevcu su, pored uživanja u raznovrsnom muzičkom programu, imali priliku i da se edukuju o važnosti odgovorne konzumacije alkohola i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola u okviru zanimljivih aktivacija koje je Apatinska pivara pripremila u okviru kampanje „Kad pijem, ne vozim“.
„KAD PIJEM, NE VOZIM“ NA SALONU AUTOMOBILA U BEOGRADU 2018.

Asocijacija automobilskih novinara Srbije i Apatinska pivara su sada već tradicionalno u okviru kampanje Kad pijem, ne vozim“, za sve posetioce  Međunarodnog sajma automobila "DDOR BG Car Show 06", pripremili aktivacije koje doprinose podizanju svesti vozača o važnosti odgovorne konzumacije alkohola i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola.

Kampanja „Kad pijem, ne vozim“ u Guči

Kampanja „Kad pijem, ne vozim“ u Guči

 

Apatinska pivara i ove godine podsećala vozače u Guči na odgovorno konzumiranje alkohola 

 

Guča, 14. avgust 2017. – Posetioci festivala u Guči imali su priliku da testiraju svoje motoričke sposobnosti kroz zanimljive aktivacije koje je Apatinska pivara pripremila u okviru kampanje „Kad pijem, ne vozim“, sa ciljem da podigne svest javnosti o važnosti odgovorne konzumacije i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola.

 

Ljubiteljima trube posebno su bile zanimljive aktivacije sa „pijanim naočarima“ - Mega Wire koji testira strpljenje, stabilnost i koordinaciju ruke vozača, nalaženje i otključavanje prave bravice , kao i tabla na kojoj su posetioci koristeći pijane naočare spajali saobraćajne znake.

 

Vozače je sačekao liflet na automobilima koji ih je pozivao kroz kratke vežbe testiraju svoje motoričke sposobnosti i da ukoliko su konzumirali alkohol sačekaju autobus, prošetaju, pozovu taksi ili prijatelja.

 

Kampanju „Kad pijem, ne vozim“ Apatinska pivara organizuje već desetu godinu zaredom u saradnji sa Upravom saobraćajne policije, MUP-a republike Srbije. U okviru kampanje, pivara svake godine MUP-u donira potrebne alkometre najsavremenije generacije. Do sada je donirano ukupno 95 alkometara, a tokom ove nedelje doniraće novih 10 alkometara kako bi pomogla još efikasnijem radu saobraćajne policije.

Pogledajte sve vesti