INSPIRACIJE UVEK IMAMO NA PRETEK

Intervju: TANJA POPOVIĆ, Menadžer kontrole kvaliteta i bezbednosti hrane, Apatinska pivara

Apatinska pivara je osnovana 1756, kao "Carska pivara", a kvalitet se i danas kontroliše sa istom pažnjom i posvećenošću, u Pivari koja ima godišnji operativni kapacitet od četiri miliona hektolitara piva. „Samo bezbedni proizvodi mogu biti plasirani na tržište i naći put do potrošača a ’Apatinska pivara’ to potvrđuje, sada već možemo reći, vekovima. Svi zaposleni imaju ulogu u očuvanju kvaliteta i bezbednosti proizvoda koje plasiramo na tržište. Sistem kontrole kvaliteta se nadograđuje svake godine u skladu sa zahtevima tržišta, informacijama koje dobijamo od naših kupaca i potrošača i razvojem novih tehnologija. ’Apatinska pivara’ posluje u skladu sa HACCP sistemom i među prvima je u Srbiji prepoznala značaj tog sistema u očuvanju kvaliteta i bezbednosti svih procesa u pivari, obezbeđivanju dodatne edukacije zaposlenih, intenzivnoj saradnji sa dobavljačima, kupcima i potrošačima, a sve u cilju plasiranja kvalitetnih i bezbednih proizvoda na tržištu Srbije i ostala tržišta“, kaže Tanja Popović, Menadžer kontrole kvaliteta i bezbednosti hrane u „Apatinskoj pivari“.

Kako izgleda proces sledljivosti u pivari; od sastojaka do finalnog proizvoda u flaši ili limenci?

 — Sledljivost za nas počinje već kod sirovina, ambalaže, pomoćnih materijala i usluga, jer sve što koristimo kupujemo samo od odobrenih dobavljača, koji su uspešno prošli proces selekcije koji podrazumeva da je roba ili usluga koju dobijamo potpuno u skladu sa svim našim specifikacijama i standardima kvaliteta. Izuzetno smo ponosni na taj sistem rada sa dobavljačima, jer oni unapred znaju koji su naši zahtevi i standardi, spremno ispunjavaju svoje obaveze, tako da u svakom momentu imamo i taj dodatni korak vezano za sledljivost.

Sledljivost je tema o kojoj svakodnevno vodimo računa – od operatera logistike koji kontroliše prijem sirovina, ambalaže, etiketa, preko kuvara u varionici, do operatera na fermentorima i filtraciji koji kontrolišu i prate procese u tom segmentu. Tokom pakovanja piva, naši zaposleni kontrolišu i unose u baze podataka jasno definisane parametre, dok se kolege u logistici bave skladištenjem i otpremom na način koji obezbeđuje da se jasno prati put proizvoda. Naravno, kroz sve navedene faze imamo dodatne kontrole samog proizvoda koje sprovode naši operateri kontrole kvaliteta u glavnoj laboratoriji, kao i u tri pomoćne laboratorije u fabrici za pripremu vode i pogonima proizvodnje i pakovanja.

Da bismo bili sigurni da nam je sistem sledljivosti operativan, sprovodimo redovne simulacije i provere, a podležemo i redovnim godišnjim kontrolama Poljoprivredne, Sanitarne i Veterinarske inspekcije. Ponosni smo na činjenicu da upravo od njih dobijamo izuzetno pozitivne komentare na postojeći sistem kontrole kvaliteta i bezbednosti hrane koji imamo u Pivari.

Koliko je zahtevno (i inspirativno) praviti toliko različitih piva, ne samo u smislu brendova već i bezalkoholnih, sa ukusima...?

— Naša industrija je izuzetno dinamična, pa inspiracije nikad ne nedostaje – zahtevi tržišta se menjaju, a naš marketing je uvek spreman za inovacije. Sa druge strane, promena uvek prija, jer kada počnete da radite na novom proizvodu i da uspostavljate kontrole uvek naučite nešto novo.

Razvoj novih proizvoda omogućava upoznavanje novih ljudi, saradnju sa dobavljačima sirovina koje nisu ranije bile prisutne u pivarstvu, mogućnost da istražujete i rešavate nedoumice deleći iskustva sa kolegama iz drugih pivara, saradnju sa institutima i drugim ustanovama koje se bave istraživanjima. „Jelen pivo“ je brend po kome nas potrošači prepoznaju, ali smo uvek spremni da uradimo nešto novo i drugačije, kako bismo ispunili želje naših potrošača i ponudili im što više različitih vrsta piva. ●

Tekst: NEVENA AZINOVIĆ

KAMPANJA „KAD PIJEM, NE VOZIM“ NA ARSENAL FESTU
Posetioci Arsenal festa u Kragujevcu su, pored uživanja u raznovrsnom muzičkom programu, imali priliku i da se edukuju o važnosti odgovorne konzumacije alkohola i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola u okviru zanimljivih aktivacija koje je Apatinska pivara pripremila u okviru kampanje „Kad pijem, ne vozim“.
„KAD PIJEM, NE VOZIM“ NA SALONU AUTOMOBILA U BEOGRADU 2018.

Asocijacija automobilskih novinara Srbije i Apatinska pivara su sada već tradicionalno u okviru kampanje Kad pijem, ne vozim“, za sve posetioce  Međunarodnog sajma automobila "DDOR BG Car Show 06", pripremili aktivacije koje doprinose podizanju svesti vozača o važnosti odgovorne konzumacije alkohola i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola.

Kampanja „Kad pijem, ne vozim“ u Guči

Kampanja „Kad pijem, ne vozim“ u Guči

 

Apatinska pivara i ove godine podsećala vozače u Guči na odgovorno konzumiranje alkohola 

 

Guča, 14. avgust 2017. – Posetioci festivala u Guči imali su priliku da testiraju svoje motoričke sposobnosti kroz zanimljive aktivacije koje je Apatinska pivara pripremila u okviru kampanje „Kad pijem, ne vozim“, sa ciljem da podigne svest javnosti o važnosti odgovorne konzumacije i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola.

 

Ljubiteljima trube posebno su bile zanimljive aktivacije sa „pijanim naočarima“ - Mega Wire koji testira strpljenje, stabilnost i koordinaciju ruke vozača, nalaženje i otključavanje prave bravice , kao i tabla na kojoj su posetioci koristeći pijane naočare spajali saobraćajne znake.

 

Vozače je sačekao liflet na automobilima koji ih je pozivao kroz kratke vežbe testiraju svoje motoričke sposobnosti i da ukoliko su konzumirali alkohol sačekaju autobus, prošetaju, pozovu taksi ili prijatelja.

 

Kampanju „Kad pijem, ne vozim“ Apatinska pivara organizuje već desetu godinu zaredom u saradnji sa Upravom saobraćajne policije, MUP-a republike Srbije. U okviru kampanje, pivara svake godine MUP-u donira potrebne alkometre najsavremenije generacije. Do sada je donirano ukupno 95 alkometara, a tokom ove nedelje doniraće novih 10 alkometara kako bi pomogla još efikasnijem radu saobraćajne policije.

Pogledajte sve vesti