Reč direktora

Za svakog našeg zaposlenog, od generalnog direktora do komercijaliste, očekujemo da postavlja pitanja i utiče na napredak, pomažući nam da i dalje budemo prvi izbor za naše kupce.

Vladimir Novaković, generalni direktor Apatinske pivare i direktor za Molson Coors Srbija i Crna Gora 

Intervju Cord magazin

 

1. Mada ste tek nekoliko meseci na čelu Apatinske pivare, imate veliko iskustvo u menažmentu ovog sektora. Gde vidite najveće profesionalne izazove za kompaniju u 2017. godini?

Naš cilj i u narednoj godini je isti kao i svih prethodnih a to je da budemo prvi izbor za ljubitelje piva i prvi izbor za naše partnere. Pad kupovne moći stanovništva uticao je na celokupno tržište, pa tako i na tržište piva koje u proteklih nekoliko godina karakteriše trend pada od 2,8 odsto godišnje, s tim da stope variraju od naglog pada od 11 odsto u 2008/2009 do rasta od četiri odsto u 2014/2015. Primetna je i transformacija tržišta gde je izražen rast cenovno pristupačnijih brendova. Iako se tržište polako oporavlja, biće izazovno pratiti dalji njegov razvoj, kako kod nas u zemlji, tako i u regionu tokom naredne godine.

2. Apatinska pivara je deo kanadsko-američke kompanije Molson Coors, poznate po visokim poslovnim standardima i procedurama. U kojoj meri su ovi standardi primenljivi u Srbiji i regionu?

Srpska pivska industrija ide u korak sa svetom, ali to što smo usmereni na konstantno praćenje svetskih trendova i standarda ni najmanje nas ne skreće sa dubokog razumevanja i negovanja svih naših običaja i lokalnih specifičnosti. Od kada smo postali deo MolsonCoors porodice našoj tradiciji dugoj 260 godina pridodali smo i internacionalno iskustvo građeno više od dva veka. Iako se svaka zemlja razlikuje u pogledu životnih stilova, kulture konzumacije i navika potrošača, Apatinska pivara, kao i sve pivare članice Molson Coors grupacije se pridržavaju internih pravila, visokih standarda i procedura, kao i poslovanja u skladu sa lokalnim propisima, jer osim onoga što radimo, za nas je veoma važan i način na koji radimo svoj posao – a to je uvek poslovanje prema najvišim standardima i na pravi način.

3. Na tržištu piva u regionu trenutno vlada velika konkurencija. Kako vi ocenjujete ovo tržište i da li predviđate konsolidaciju na tržištu proizvođača piva?

U svetu, ali i u regionu već godinama unazad dolazi do globalne konsolidacije i koncentracije kapitala. To je trend koji svakako utiče i na lokalno tržište u smislu dostupnosti proizvoda, navika potrošača, cena proizvoda. Takođe, to je i jedan od faktora koji ovu industriju čini krajnje dinamičnom i inovativnom. Na našem tržištu se do skoro moglo naći tek desetak pivskih brendova, a potrošači nisu mogli sa sigurnošću da kažu kakva je razlika među njima. Danas međutim imamo preko 100 aktivnih brendova na tržištu i potrošači definitivno nisu više indiferentni po pitanju vrste, ukusa, kvaliteta i cene piva.

Upravo sve zahtevniji potrošači, globalizacija i određeni svetski standardi poslednjih godina su podstakli razvoj kraft pivarstva i pojavu sve većeg broja manjih kraft pivara u celom svetu. One su proistekle upravo iz potrebe za drugačijim i jedinstvenim ukusima, koji karakterišu određeno podneblje, i nisu nešto što potrošači mogu da nađu na svakom koraku, tako da verujem da je to pravac u kom će se tržište dalje razvijati.

4. Molson Coors je u proteklih par godina bio izuzetno aktivan u akvizicijama pivara u svetu. Gde je mesto Apatinske pivare u sistemu kompanija Molson Coors?

Svaka zemlja ima svoje mesto u ovoj velikoj grupaciji, ali i svoja lokalna piva i lokalnu pivarsku tradiciju. Za nas je važno da nastavimo da razvijamo svoju 260 godina dugu tradiciju, strast prema pravljenju piva i kvalitet naših proizvoda kako bismo uvek bili prvi izbor za potrošače i kupce i kako bismo nastavili da ih oduševljavamo. Iako akvizicije utiču na nas, ostali smo dosledni našim vrednostima i verujem da to potrošači prepoznaju.