Odgovorna konzumacija

REČ OSNIVAČA

Stavljanjem bezbednosti i zadovoljstva potrošača na prvo mesto kompanija Molson Coors gradi i stvara dugoročne odnose. Naši ciljevi za 2025. godinu nam pokazuju pravac kojim idemo, put na kome ćemo zajedno nastaviti da radimo uveravajući naše potrošače da pivo zaslužuje posebno mesto u društvu i da se uklapa u dobro izbalansiran životni stil. Do 2025. nastojaćemo da sprovedemo uticajne programe kako bismo sprečili prekomernu konzumaciju alkohola i vožnju pod dejstvom alkohola na svim tržištima na kojima prodajemo pivo.

BEZBEDAN DOLAZAK KUĆI

Podržavamo veliki broj inicijativa na tržištima na kojima poslujemo, sve kako bismo omogućili našim potrošačima da bezbedno dođu kući. Kroz naša partnerstva sa prevoznim kompanijama (taxi udruženjima, safe driveri), 1-800-TAXICAB, Uber i savesnim vozačima trudimo se da ljubitelji piva imaju velik broj mogućnosti da bezbedno dođu kući, kako nikada ne bi morali da voze pod dejstvom alkohola.

  • Naše jedinstveno partnerstvo poznato kao TaxiGuy pomoglo je da sa 172.900 vožnji u 2016. preko pet miliona Kanađana dođe bezbedno kući.
  • Od 2008. naša pivara  Kamenica AD je u Bugarskoj pokrenula kampanju „Alkohol je loš vozač“. Za 2016. kampanja je koristila bioskop kako bi ujedinila i angažovala još više ljudi u kampanji.
  • U Bosni i Hercegovini smo u 2016. angažovali preko 500 učesnika kroz naš program „Srećna Nova godina bez žrtava“ sve kako  bismo podigli  svest građana a ujedno i naših potrošača i povećali bezbednost u saobraćaju tokom praznika. U partnerstvu s lokalnim Ministarstvom komunikacija i prometa i Republičkom agencijom za sigurnost prometa održali smo konferenciju za štampu kako bismo podsetili građane o štetnim uticajima vožnje pod dejstvom alkohola. Takođe smo putovali zemljom u edukativnom karavanu da bismo podelili prospekte i kroz angažovanje pešaka u simulaciji alkoholisanog stanja pomoću naočara podsetili ih kako je vožnja pod dejstvom alkohola opasna.

PROMOVISANJE ODGOVORNE KONZUMACIJE

Prepoznali smo da je kvalitetno partnerstvo važno kako bismo uspešno radili na smanjenju neodgovorne konzumacije alkoholnih pića. U SAD smo partneri sa organizacijama poput ustanove Forum za odgovornu maloprodaju  (Responsible Retailing Forum) i programom Poštuj punoletstvo (Respect 21®) koje su prepoznate kao reprezentativne u borbi protiv prekomerne konzumacije alkohola. Udružujemo se sa našim kupcima kako bismo maloletnim licima sprečili pristup alkoholnim pićima svuda, a posebno u okviru fakultetskih zajednica.

Takođe, gajimo partnerske odnose i sa Udruženjem Tehnike za efikasno upravljanje alkoholom (Techniques for Effective Alcohol Management, TEAM) i programom Trening za interventne procedure, (Training for Intervention Procedures, TIPS®). Organizujemo treninge koji su posebno namenjeni  prodavcima u maloprodaji, uz posebnu pažnju usmerenu na stadione, sve da bismo promovisali odgovornu konzumaciju alkoholnih pića, našeg piva pre svega, a time i sprečili ili bar smanjili vožnju pod dejstvom alkohola.

 

 

DECENIJA KAMPANJE „KAD PIJEM NE VOZIM“

Konkretno Apatinska pivara kao deo Molson Coors grupacije, u partnerstvu sa Upravom saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, promoviše važnost odgovorne konzumacije i skreće pažnju javnosti na rizike vožnje pod dejstvom alkohola kroz sada već dobro poznatu kampanju „Kad pijem, ne vozim“. Ove godine kampanja je obeležila desetogodišnjicu, a tim povodom Apatinska pivara je Upravi saobraćajne policije donirala 10 novih alkometara kako bi pomogla još efikasnijoj kontroli saobraćaja. Do sada je donirano više od sto alkometara najsavremenije generacije.

Tokom proteklih deset godina kampanja je obišla veliki broj gradova širom Srbije, posećeno je mnogo festivala i održan je veliki broj predavanja, a sve u cilju jačanja svesti svih učesnika u saobraćaju o važnosti odgovornog konzumiranja alkohola. Kroz različite aktivnosti potrošači su na ličnom primeru, uz pomoć specijalnih naočara koje simuliraju vožnju pod dejstvom alkohola, mogli da se uvere kako alkohol utiče na moć rasuđivanja, ali i na motoričke sposobnosti. Savet, posebno mladima je uvek bio – ukoliko si popio, pozovi taksi, dozovi prijatelja, sačekaj autobus ili prošetaj. Takvom vrstom prevencije sačuvano je mnogo života, a uz saradnju sa policijom kampanja se i dalje aktivno nastavlja.

Ove godine, u centru NAVAK, uz podršku opštine Apatin i grada Sombora, organizovani su i treninzi bezbedne vožnje za sto apatinskih i somborskih maturanata, u okviru „Škole sigurne vožnje za mlade vozače“. Cilj te akcije je bio da što više punoletnih srednjoškolaca koji već poseduju vozačku dozvolu prođe kroz praktičnu i teorijsku obuku vozačke akademije, nauči da prepozna i reaguje na opasnosti tokom vožnje i stekne realno vozačko iskustvo.

ZAJEDNO BOLJI

Kompanija Molson Coors od 2012. blisko sarađuje sa 13 drugih vodećih kompanija koje proizvode pivo, vino i žestoka pića, kao i sa državnim organima širom sveta na smanjenju neodgovorne konzumacije alkoholnih pića, ali i na poštovanju smernica Globalnih obaveza kroz međunarodnu alijansu za odgovornu konzumaciju alkohola (International Alliance for Responsible Drinking, IARD). Cilj nam je da do 2025. kroz partnerstva sa globalnim proizvođačima alkoholnih pića smanjimo neodgovornu i neprimerenu konzumaciju alkohola za 10% i podstaknemo sve naše potrošače da odgovorno konzumiraju alkohol u društvu.

 

POLOŽAJ KOMPANIJE MOLSON COORS – ALKOHOLNA PIĆA I ZDRAVLJE

Za mnoge odrasle, u brojnim kulturama, uživanje u konzumaciji piva, žestokih pića ili vina je važan deo njihovog društvenog života. Mnogi izbori životnog stila nose sa sobom potencijalne rizike i dobrobiti. Dok je izbor nekih ljudi da ne konzumiraju alkohol, zdravstvene ustanove u mnogim državama su razvile nacionalne smernice za konzumaciju alkoholnih pića, kako bi obezbedile smernice za umerenu konzumaciju. Smatramo da za naše punoletne potrošače umerena konzumacija može biti deo dobro izbalansiranog životnog stila.

Brojne zdravstvene ustanove i medicinske studije tvrde da umerena konzumacija alkoholnih pića može biti povezana sa izbalansiranim načinom života osobe. Međutim, studije takođe pokazuju da je redovno opijanje povezano sa brojnim bolestima, uključujući i bolesti jetre, visok krvni pritisak i povećan rizik od određenih tipova raka. Neke studije su čak prijavile povezanost između umerene konzumacije alkohola i povećanog rizika od raka dojke.

Mi ne preporučujemo nikome da konzumira alkohol radi potencijalnih zdravstvenih dobrobiti. Za odrasle osobe koje odluče da konzumiraju alkohol, važno je da konzumiraju umereno i odgovorno, da izbegavaju vožnju pod uticajem alkohola i ne piju tokom trudnoće. Oni koji imaju određena pitanja u vezi sa svojim vlastitim navikama konzumacije alkoholnih pića treba da se posavetuju sa zdravstvenim stručnjacima. Zajedno mogu odrediti šta je najbolje na osnovu individualnih faktora rizika, uključujući i istoriju bolesti u porodici, genetiku i životni stil. Za neke ljude najbolji izbor može da bude da uopšte ne konzumiraju alkoholna pića.

Mi kao kompanija smo posvećeni promovisanju umerene i odgovorne konzumacije naših proizvoda i ohrabrujemo odgovorne izbore u vezi sa alkoholnim pićima.